Translate

Pazar, Mart 19, 2023

Öğretim İlke ve Yöntemleri

 Öğretim İlke ve Yöntemleri

Hedefe görelik: Öğrenme-öğretme etkinliklerinin öncelikle programa uygunluğu.

Öğrenciye göreliki: Öğrencinin yaş, zeka, durumuna göre öğrenme-öğretme etkinliği tasarlama. Çoklu yöntem ve teknik ve materyal kullanmak, çeşitlilikle yapılırı.

Aktif katılım: Fiziki katılımdan ziyade örnek vermesi, soru sorması, yorum yapması anlaşılmalıdır. Öğrenme süreci sırası dışında da planlama ve değerlendirmede de öğrencinin aktif katılımı olabilir.

Açıklık: Öğrenci-öğretmen ilişkisi arasındaki ilişkinin dil ve anlatım açısından açık olmasıdır. Diğer anlamı ise öğrencinin çok sayıda duyu organına hitap etmesidir. Grafik, model, video.

Hayatilik-işlevsellik: Öğrencinin hayatında ne işe yaradığının gösterilmesi. Toplamayı-çıkarmayı öğrenen öğrencinin kantinden alışveriş yapmasıdır. Hayatilikteki transfer, derste öğrendiğini hayata uygulamak, transfer ise bir derste öğrendiğini başka derse aktarmaktır.

Somuttan soyuta: Somutlaştırıp sonra dersi anlatma. Kaldırma kuvvetini suda gösterip formülünü yazdırma. Açıklıkla karıştırılmamalıdır. 

Basitten karmaşığa: Temel seviden başlayıp karmaşığa doğru gitmek.

Bilinenden Bilinmeyene: Öğrencinin bildiğinden başlamak.

Yakından Uzağa: Çevreden uzağa, köyden büyük şehirlere.

Bütünlük: Bilişssel, duyuşsal ve psikomotor alanları dikkate almak ve içeriğin anlamlı bir bütün olması.

Güncellik-Aktüailte: Öğretimde güncel konulara yer verilmeledir.

Ekonomiklik: Öğretimde zaman, emek ve parayı verimli kullanma.

Sosyallik: Sınırlar içinde özgürlük. Ödev tamamlayarak okulu bitirmek ama ödev seçiminde özgür olmak.

Bilgi ve Becerilerin Güvence Altına Alınması: Esasici, geçerliliğin yitirmiş. Değişmez bilgileri aktarmak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyoruz.