Öğretim İlke ve Yöntemleri
Hedefe görelik: Öğrenme-öğretme etkinliklerinin öncelikle programa uygunluğu.
Öğrenciye göreliki: Öğrencinin yaş, zeka, durumuna göre öğrenme-öğretme etkinliği tasarlama. Çoklu yöntem ve teknik ve materyal kullanmak, çeşitlilikle yapılırı.
Aktif katılım: Fiziki katılımdan ziyade örnek vermesi, soru sorması, yorum yapması anlaşılmalıdır. Öğrenme süreci sırası dışında da planlama ve değerlendirmede de öğrencinin aktif katılımı olabilir.
Açıklık: Öğrenci-öğretmen ilişkisi arasındaki ilişkinin dil ve anlatım açısından açık olmasıdır. Diğer anlamı ise öğrencinin çok sayıda duyu organına hitap etmesidir. Grafik, model, video.
Hayatilik-işlevsellik: Öğrencinin hayatında ne işe yaradığının gösterilmesi. Toplamayı-çıkarmayı öğrenen öğrencinin kantinden alışveriş yapmasıdır. Hayatilikteki transfer, derste öğrendiğini hayata uygulamak, transfer ise bir derste öğrendiğini başka derse aktarmaktır.
Somuttan soyuta: Somutlaştırıp sonra dersi anlatma. Kaldırma kuvvetini suda gösterip formülünü yazdırma. Açıklıkla karıştırılmamalıdır.
Basitten karmaşığa: Temel seviden başlayıp karmaşığa doğru gitmek.
Bilinenden Bilinmeyene: Öğrencinin bildiğinden başlamak.
Yakından Uzağa: Çevreden uzağa, köyden büyük şehirlere.
Bütünlük: Bilişssel, duyuşsal ve psikomotor alanları dikkate almak ve içeriğin anlamlı bir bütün olması.
Güncellik-Aktüailte: Öğretimde güncel konulara yer verilmeledir.
Ekonomiklik: Öğretimde zaman, emek ve parayı verimli kullanma.
Sosyallik: Sınırlar içinde özgürlük. Ödev tamamlayarak okulu bitirmek ama ödev seçiminde özgür olmak.
Bilgi ve Becerilerin Güvence Altına Alınması: Esasici, geçerliliğin yitirmiş. Değişmez bilgileri aktarmak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı bekliyoruz.