15. Gün
| Yazma | Konuşma | Okuma | Dinleme-İzleme |
Cuma | Cümle ve ilgili kavramlar deftere yazılacak ve fotoğrafı grubu atılacak. | 1. Her öğrenci cümlelerin ve ilgili kavramların ses kaydını gruba atacak. 2. Bir Candarma Geliyor türküsünün ses kaydı atılacak. | Aşağıda verilen metin ve şiir okunacak (Epik Tiyatro ve Vasuf Öngören'in Asiye Nasıl Kurtulur oyunundan örnek metin). | Eşleşen öğrencilerden biri cümleyi okuyacak, diğeri gözleri kapalı kavramları ezbere söyleyecek. Her iki öğrenci de yapacak. |
Surname,
mersiye, menakıbname, kıyafetname, gazavatname, şehrengiz, siyer, velayetname
birer nazım türüdür. |
Aruz, konu,
nazım türü |
Aldanma mala davara, kulluk eyle
Hakk'a yara, Sevgi ile bile vara, baki yoldaş
olanı gör. |
Risaletü’n-Nushiye,
Yunus |
Çepçevre bahar içinde bir yer
gördük Ferhad ile Şirin’i beraber gördük. Baktık geceden fecre kadar ellerde Yıldızlara yükselen kadehler gördük |
Rubai, aruz
tek dörtlük, aaxa |
Ali Şir Nevâi’nin Mecâlisü’n-Nefâis’i örnek alınarak 1538’de Sehî Bey’in Heşt Behişt’i şairlerin biyografileri ve şiirlerini içerir. |
Tezkire, şair
biyosu ve poetikası |
Usta-çırak
geleneği önemlidir. Ağız-ses taklitlerinin yapılır. Tiplerin aynı kişiler
seslendirir. Müzik oyunu zenginleştirir. |
Karagöz
oyunu, |
“Kadınlarla sevgi üzerine söyleşmek”
diye tanımlanan gazel, halk şiirinin koşuk, koşma, semailerine benzer. |
Nazım biçimi,
aruz, gazel, aa ba ca da ea |
Düzenleyicisi bilinmeyen gelenek
ürünü türküler, yer ve zamana göre içerik ve biçimden değişikliğe uğrayabilir.
|
Bent,
kavuştak; şarkı |
Yeşil Gece de Kuyucaklı Yusuf da
kasaba gerçeklerini anlatır. |
Reşat Nuri,
S. Ali |
İnsanların bir kahraman oluşturma
eğiliminin ve geleneksel tiyatro ögelerinin çağdaş tiyatroda yer aldığı
oyundur. |
Keşanlı
Epik Ali, Haldun Taner, Bertolt Brecht |
Masum Katiller, Kanaviçe,
Duvarların Ötesi klasik oyunların yanında geçmişle gelecek arasında köprü kuran
Ocak gibi tarihi tiyatrolar yazmıştır. |
Özakman, Ş.
Ç. Türkler, Diriliş Çanakkale 1915 |
Okuma Metni 1
Türk Edebiyatında Brecht
Epik tiyatro anlayışı Almanya’da 1930’lu yıllarda hayata
geçmeye başlamıştır. Türkiye’de ise epik tiyatro anca 1960’lı yıllarda kendini
gösterebilmiştir. Sebebi, 60’lı yıllarım politik ve siyasi ortamının epik
tiyatro ortamına uygun zemin hazırlamış olmasıdır. Türk tiyatro yazarlarımızın
epik tiyatro anlayışı Brecht’inkinden farklıdır. Türklerim geleneksel
tiyatrosuna benzetilmiştir. Haldun Taner, Vasıf Öngören, Sermet Çağan gibi Türk
epik tiyatro yazarları epik tiyatro anlayışını geleneksel tiyatro ile birleştirerek
seyirciye sunmuşlardır. Keşanlı Ali Destanı, Taner’in ve Türkiye’nin ilk epik
oyunu olarak bilinmektedir.
BİR CANDARMA GELİYOR (Bitlis)
Bir candarma geliyor lo
Kaymakam konağından
Fiske vursam kan damlar lo
O yarin yanağından
Haydi malım, haydi canım
Şinanay aslan yarim
Kurşun attım havaya lo
Dolana yar dolana
Ben burda ısrar eyledim..
Sen orda sallanmaya
Haydi malım, haydi canım
Şinanay aslan yarim
Zeytin yaprağı yeşil..
Altında kahve pişir
Ben sana mal olamam..
Var aklın başa devşir
Haydi malım, haydi canım
Şinanay aslan yarim,
Başkanlık Sırası
1. | Görkem |
2. | Elif |
3. | Sude |
4. | Ceren |
5. | Zehra |
6. | Efe |
Günlere Göre Eşleştirme Kurası
| Hüdayinabit | | |
Çarşamba | | | |
| Elif | vs | Tarık |
| Ceren | vs | Zehra |
| Görkem | vs | Sude |
| Efe | vs | Abdullah |
Perşembe | | | |
| Tarık | vs | Abdullah |
| Sude | vs | Efe |
| Zehra | vs | Görkem |
| Elif | vs | Ceren |
Cuma | | | |
| Ceren | vs | Tarık |
| Görkem | vs | Elif |
| Efe | vs | Zehra |
| Abdullah | vs | Sude |
Cumartesi | | | |
| Tarık | vs | Sude |
| Zehra | vs | Abdullah |
| Elif | vs | Efe |
| Ceren | vs | Görkem |
Pazar | | | |
| Görkem | vs | Tarık |
| Efe | vs | Ceren |
| Abdullah | vs | Elif |
| Sude | vs | Zehra |
Pazartesi | | | |
| Tarık | vs | Zehra |
| Elif | vs | Sude |
| Ceren | vs | Abdullah |
| Görkem | vs | Efe |
Salı | | | |
| Efe | vs | Tarık |
| Abdullah | vs | Görkem |
| Sude | vs | Ceren |
| Zehra | vs | Elif |
Üyelerin Rapor Cümleleri ve Görevleri
İnternet kapalı konumda bütün görevleri peş peşe Hüdayinabit'e atmak.
Yazma ödevini yaptım ve fotoğrafı gruba attım.
Cümle ve kavramların ses kaydını gruba attım.
Metin ve şiiri okudum.
Arkadaşım .... cümlelerle ilgili kavramları eksik/tam verdi.
Dinleme görevini tamamladım.
Başkanın Görevi ve Rapor Cümleleri
23.59'da bütün grup üyelerinin görevlerini yapıp yapmadığını denetlemek.
Grubu denetledim. Herkes görevini eksiksiz yapmış.
Grubu denetledim. ... adlı üye/üyeler cezaya kaldı ve danışmana ilettim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı bekliyoruz.