Translate

Pazar, Mayıs 20, 2018

Yaşayan dil, bağımsız sanatçı, milli ve eskiyi reddetmeyen yeni sanat: Hisar Dergisi, Hisarcılar ve Mehmet Çınarlı



Yaşayan dil, bağımsız sanatçı, milli ve eskiyi reddetmeyen yeni sanat: Hisar Dergisi, Hisarcılar ve Mehmet Çınarlı




Kısaca Mehmet Çınarlı ve Hisar Dergisi:


Sanatta millilik: Başka milletler taklit-kopya edilerek bir sanat oluşturulamaz.
Sanatta yenilik: Eskiyi red ve inkar eden bir yenilik olmaz.
Sanatçı bağımsızlığı: Sanat düşünce ve ideolojilerin baskısı ve propagandası altında olmamalı.
Yaşayan dil: Kitaba “betik”diyen Ataç gibilerin dil tasfiyeciliğine ve kelimelerde ırk ayrımına karşıyız.

 İki dönem halinde toplam 354 sayı yayınlanan (16 Mart 1950/Ocak 1957-77 sayı;Ocak 1964/Aralık 1980-277 sayı) Mehmet Çınarlı yönetimindeki Hisar; hece şiirinin can çekişme döneminde, geleneksel sanat anlayışına sıkı sıkıya bağlı kalmış bir edebiyat dergisidir.
Hazırlıklarına 1949 yılı sonlarında, "eski şiirimizden, millî kültür ve edebiyatımızdan kopmadan yeni ve güzel bir şiir sergilemek, o yıllarda şiirimizi çıkmaza sokanlara ve yozlaştıranlara karşı çıkmak ve tavır almak!" parolasıyla başlanan Hisar dergisi, İstanbul’daki dergicilik faaliyetlerine paralel olarak, 16 Mart 1950’den itibaren, Cumhuriyet sonrası Türk kültür hayatının Ankara’ya taşınmasına öncülük eder.
Aslında “Ankaralı şairler” grubu içinde yer alan Çınarlı, öncelikle, Dil ve TarihCoğrafya Fakültesinde yapılan “Üniversiteler Arası Şiir Yarışması”ndan sonra, ismi henüz duyulmamış birçok sanatçıyla tanışır. Ankara Halk Evinde, otuz kadar şairin katıldığı bir toplantıda Mehmet Çınarlı,"neden kendimiz bir dergi çıkarmıyoruz" sorusuyla, dergi çıkarma fikrini ortaya atar.
Hisarcılar, derginin ilk sayısında yayımlanacak bir bildiriyle “neler yapacaklarını açıklamak” yerine, zaman içerisinde “neler yapacaklarını gösterme”nin daha doğru olacağına inanmıştı.26 Aralık 1966'da Ankara Radyosu'nca hazırlanan bir programda derginin sanat anlayışını ve belli başlı ilkelerini ortaya koyan açıklama, derginin kuruluşundan 17 yıl sonra yapılır. Hisar'ın kuruluşunun, sorunlarının, dil anlayışının ve sanat ilkelerinin tanıtıldığı programa dergiyi temsilen Munis Faik Ozansoy, Mehmet Çınarlı, İlhan Geçer, Mustafa Necati Karaer, Gültekin Sâmanoğlu ve Nevzat Yalçın katılmışlardır.
Radyoda “Hisar Saati” programında açıklanan bu ilkeler, daha sonra Hisar dergisinin Şubat (113) ve Mart-1967 (114) sayılarında da topluluğun bir tür geciken bildirisi olarak dört madde halinde yayımlanmıştır:
1. “Sanatçının Dili Yaşayan Dil Olmalıdır.” Aksi takdirde, ister eski, ister yeni olsun, ölü kelimelerden doğan her eser yeni nesilleri birbirinden ayırır. Türk sanatına ve kültürüne olumlu katkıda bulunamaz.
2. “Sanatçı Bağımsız Olmalıdır.”Zira onun eseri, siyasî sistemlerin de, ekonomik doktrinlerin de propaganda aracı değildir.
3. “Sanat Millî Olmalıdır.” Çünkü kendi milletinden kopmuş bir sanatın milletlerarası bir değer kazanması beklenemez.
4. “Sanatta Yenilik Asıldır.” Ne var ki, bu yenilik arayışı eskinin ret ve inkârı şeklinde yorumlanmamalıdır. Dünden kuvvet alarak yarın da kolay kolay eskimeyecek bir yenilik anlayışı ilke edinilmiş; mutlaka serbest şekilli şiir yazmak, şiiri nesre ve hikâyeye yaklaştırmak, heceyi ve aruzu ölü vezinler olarak görmek gibi ısrarcı yaklaşımların doğru olmadığı savunulmuştur.
Bir yazısında, “sanatı şu veya bu maksat için kullananların ve sanatın ciddi bir iş olduğunu unutanların sayısının giderek arttığı”nı belirten Mehmet Çınarlı; Hisar’ı, “bu sanat parazitlerinden kurtulmak ve onlarla savaşmak isteyenlerin, iç huzuruyla sığınabilecekleri bir kale” şeklinde tarif eder: “Bizim sanat anlayışımızla o tarihte çıkmakta olan dergilerin sanat anlayışı arasındaki farklar belli başlı dört noktada toplanıyordu: Bunlardan birincisi; başka milletlerin ortaya getirdikleri sanat ürünlerini taklit ve kopya ederek, milli bir sanatın yaratılamayacağı görüşüdür. İkincisi ayrılık; yenilik, anlayış ve kabullenişten doğmaktadır. Onlar eskiyi red ve inkâr eden bir yeniliğe kucak açıyor, bizse ‘yeni’nin‘eski’yi temel alması, ‘eski’ye dayanması gerektiğini savunuyoruz. Üçüncüsü; biz sanatın, düşünce ve ideoloji akımları karşısında bağımsızlığını savunuyor ve sanatçının baskı altında tutulmasına, belli bir dünya görüşünün propagandasını yapmak zorunda bırakılmasına karşı çıkıyoruz. Dördüncü özelliğimiz ise, dil anlayışımızla ilgilidir. Çıkmakta olan edebiyat dergileri, kitap yerine ‘betik’ diyen Nurullah Ataç'ın Türkçesi'ni savunuyor, şair ve yazarlar da o dille yazmaya özeniyorlardı. Biz, mümkün olduğu kadar arı ve duru bir Türkçeyle yazmaya önem vermekle birlikte, dilde tasfiyeciliğin, kelimelerde ırk ayrımı yapmanın karşısına çıkıyoruz.”



Hisarcılar:
Mehmet Çınarlı, İlhan Geçer, 
Mustafa Necati Karaer, 
Nüzhet Erman, 
Munis Faik Ozansoy, 
Turgut Özakman, 
Halide Nusret Zorlutuna, 
Bekir Sıtkı Erdoğan, 
Yavuz Bülent Bâkiler, 
Bahattin Karakoç, 
Sebahat Emir, 
Sevinç Çokum, 
Gültekin Sâmânoğlu, 
M. Necati Özsu, 
Ayla Oral, 
Şevket Bulut, 
Selahattin Batu, 
Adile Ayda, 
M. Fahri Oğuz, 
Arif Nihat Asya, 
Tarık Buğra, 
Mehmet Kaplan, 
İbrahim Zeki Burdurlu, 
Ergun Sav, 
Erol Güngör, 
Cemil Meriç, 
Faik Baysal, 
Yahya Akengin, 
Metin And, 
Durali Yılmaz, 
Mehmet Önder, 
Hilmi Ziya Ülken, 
Talat Sait Halman, 
Rüştü Şardağ

500'den fazla şair ve yazara yer veren Hisar dergisinde yer alan 185 yazının künyesi:

1. Milli Sanat, Malik AKSEL, Hisar-I, Nisan 1950, S.2- 90 -
2. Sanatkârın Yalnızlığı, Remzi Oğuz ARIK, Hisar-I, Mayıs-1950, S.3
3. Sanata ve Sanatçıya Dair, Vehbi KIZDLGÜN, Hisar-I, Haziran-1950, S.4
4. Sanat ve Cemiyet, Munis Faik OZANSOY, Hisar-I, Ekim-1950, S.6
5. Sanatkâr Kimdir, Saip TUNA, Hisar-I, Kasım-1950, S.7
6. Sanatın Sırrı, Munis Faik OZANSOY, Hisar-I, Mayıs-1951 S.13
7. Karamsar Sanat, Selahattin BATU, Hisar-I, Ekim-1951, S.18
8. Bektaşi Edebiyatı ve Mahsulleri, M. Şakir ÜLKÜTAŞIR, Hisar-I, Aralık-1951, S.20
9. Fikir ve Sanat Adamlarının Haklan, Cevat GERAY, Hisar-I, Şubat-1952, S.22
10.Seçkinler Edebiyatı, Ahmet KABAKLI, Hisar-I, Haziran-1952, S.26
11.Fikir ve Sanat Eserlerinin Yayılabilmesi İçin, Mehmet ÇINARLI, Hisar-I, Temmuz-1952, S.27
12.Sanat Düşmanlığı, Mehmet KAPLAN, Hisar-I, Temmuz-1952, S.27
13.Yeni Hayaller Yeni Şekiller, Malik AKSEL, Hisar-I, Temmuz-1952,S. 27
14.Sanata Dargın mıyız? İlhan GEÇER, Hisar-I, Ağustos-1952,S. 28
15. Sanatkârın Vazifesi, Munis Faik OZANSOY, Hisar-I, Ağustos-1952,S. 28
16.Sembolizm Hakkında-I, Baha ÖNGEL, Hisar-I, Ağustos-1952 S. 28
17.Edebiyatta Saygısızlar, Ahmet KABAKLI, Hisar-I, Ağustos-1952 S. 28
18.Söylemek ve Susmak, Mehmet KAPLAN, Hisar-I, Eylül-1952,S. 29
19.Sembolizm Hakkında, Baha ÖNGEL, Hisar-I, Eylül-1952,S. 29
20.Sanat Bir Tesellidir, Mehmet ÇINARLI, Hisar-I, Ekim-1952,S. 30
21.Sembolizm Hakkında-II, Baha ÖNGEL, Hisar-I, Kasım-1952,S. 31
22.Sanat ve Fayda, Hikmet DİZDAROĞLU, Hisar-I, Kasım-1952, S. 31
23.Din Dışı Edebiyat, Ahmet KABAKLI, Hisar-I, Aralık-1952,S. 32
24.Türk Edebiyatında Sembolizm-I, Baha ÖNGEL, Hisar-I, Aralık-1952,S. 32
25.Türk Edebiyatında Sembolizm-II, Baha ÖNGEL, Hisar-I, Ocak-1953,S. 33
26.Eski Kültürü Öğrenmek Zarureti, Mehmet KAPLAN, Hisar-I, Ocak-1953,S. 33
27.Üzülmemek Elde mi? Mehmet ÇINARLI, Hisar-I, Şubat-1953,S. 34
28.Sanat Perdesi, Ahmet KABAKLI, Hisar-I, Şubat-1953. S. 34
29.Sanat ve Kabiliyet Üzerine, Gültekin SAMANOĞLU, Hisar-I, Mart-1953, S. 35
30.Düşünüş Üzerine, Cahit KÜLEBİ, Hisar-I, Nisan-1953,S. 36
31.Birazcık İlgi ve cesaret, Mehmet ÇINARLI, Hisar-I, Temmuz-1953,S. 39
32.Nesrimiz, Munis Faik OZANSOY, Hisar-I,Eylül-1953,S. 40-41
33.Sanat Terbiyesi, Gültekin SAMANOĞLU, Hisar-I, Eylül-1953,S. 40-41
34.Edebiyatta Gerçek, İbrahim Zeki BURDURLU, Hisar-I, Ekim-1953, S. 42
35.Lise Edebiyat Dersleri, İbrahim Zeki BURDURLU, Hisar-I, Kasım-1953,S. 43- 91 -
36.Sanat ve Mizah, Fuat PEKİN, Hisar-I,Aralık-1953,S. 44
37.Sanat ve Tabiat, Munis Faik OZANSOY, Hisar-I, Şubat-1954,S. 46
38.Sanatkâr ve Eseri, Sabri TANDOĞAN, Hisar-I, Şubat-1954,S. 46
39.Sanatın Gayesi, Cahid OKURER, Hisar-I,Mart-1954,S. 47
40.Türkçe Yazabilmek, İbrahim Zeki BURDURLU, Hisar-I,Nisan-1954,S. 48
41.Sanat Politikası, Mehmet ÇINARLI, Hisar-I,Nisan-1954,S. 48
42.Amatör Sanatçı, Ergün SAV, Hisar-I, Nisan-1954.S. 50
43.İyimser Sanata Çağrı, Ayhan SARIİSMAİLOĞLU, Hisar-I, Nisan-1954, S. 50
44.Edebiyat Toplantıları Tatile Girerken, Enver Naci GÖKŞEN, Hisar-I,Haziran-1954,S. 50
45.Devrik Cümle, İbrahim Zeki BURDURLU, Hisar-I,Haziran-1954, S. 50
46.Düşünce ve Cümle, İbrahim Zeki BURDURLU, Hisar-I,Haziran-1954,S. 51
47.Bir Yazı Dolayısıyla, Mehmet ÇINARLI, Hisar-I,Temmuz-1954,S. 51
48.Çare, Gültekin SAMANOĞLU, Hisar-I,Ağustos-1954,S. 52
49.Bir Film, Bir Sanatkâr ve Netice, Turgut ÖZAKMAN, Hisar-I,Ocak-1955,S. 57
50.Sanatta Cesaret, Ergün SAV, Hisar-I,Ocak-1955,S. 57
51.Gazetelerde Fikir-Sanat Yazıları, Faruk K. TİMURTAŞ, Hisar-I,Mart-1955,S. 59
52.Sanata Saygı, Mehmet ÇINARLI, Hisar-I, Şubat-1956,S. 65
53.Edebi İstidatlar, Munis Faik OZANSOY, Hisar-I,Mart-1956,S. 66
54.Sanatta Samimilik, Munis Faik OZANSOY, Hisar-I,Nisan-1956,S. 67
55.Sanat Dünyası veyahut Sanatta Samimiyet, Mehmet ÇINARLI, Hisar-I,Eylül-1956,S. 71
56.Sanatta İşbölümü, Mehmet Güran ARMAN, Hisar-I,Eylül-1956,S. 71
57.Sanatta Güçlük, Munis Faik OZANSOY, Hisar-I, Ekim-1956,S. 72
58.Sanatçının Hırsı, Ergün SAV, Hisar-I,Aralık-1956,S. 74
59.Sanatçının Toplum İçindeki Rolü, Ömer ATİLLA, Hisar-I, Aralık 1956 S. 74
60.Sanatçının Monotonluğu, Ergün SAV, Hisar-I, Aralık 1956 S. 74
61.Sanatın Günlük Yaşamımızdaki Yeri, Ömer ATLİLLA, Hisar-I,Aralık-1956 S. 74
62.Sanata Karşı İlgi, Gültekin SAMANOĞLU, Hisar-II, Ocak-1964 S. 2
63.Sanatta Yeni ve Güzel, İlhan GEÇER, Hisar-II, Şubat-1964 S. 2
64.Bize Düşen Görev, Mehmet ÇINARLI, Hisar-II, Şubat-1964 S. 2
65.Sanatçının Dili, Mustafa Necati KARAER, Hisar-II, Mart-1964 S. 3
66.Sanatın Gerçeği Nedir? Erol GÜNGÖR, Hisar-II, Nisan-1964 S. 4
67.Dünyada Olmak, Mehmet ÇINARLI, Hisar-II, Nisan-1964 S. 4
68.Bunaltı Edebiyatı ve Türkiye, Erol GÜNGÖR, Hisar-II, Haziran-1964 S. 6- 92 -
69.Sanat ve Siyaset, Mehmet KAPLAN, Hisar-II, Haziran-1964 S. 6
70.Sanatta Moda Turgut ÖZAKMAN, Hisar-II, Temmuz-1964 S. 7
71.Fikir ve Sanat Hayatımızı Baltalayanlar, Gültekin SAMANOĞLU, Hisar-II,Ağustos-1964 S. 8
72.İdeal Savaşı, Mehmet ÇINARLI, Hisar-II, Kasım-1964 S. 11
73.Turizm ve Sanat, Malik AKSEL, Hisar-II, Kasım-1964 S. 11
74.Sanatta Yaratıcılık, Recep DOKSAT, Hisar-II, Kasım-1964 S. 11
75.Sanatta Yaratıcılık-S. II), Recep DOKSAT S. Hisar –II, Kasım-1964 S. 12
76.Edebiyatımızda Durgunluk, Mehmet ÇINARLI S. Hisar –II, Şubat-1964 S. 14
77.Sanatta Çalışma, Mehmet KAPLAN, Hisar-II, Mart-1965 S. 15
78.Sanat ve Alkol, Tevfik İMSEL, Hisar-II, Nisan-1965 S. 16
79.Rejim ve Sanat, Mehmet KAPLAN, Hisar-II, Haziran-1965 S. 18
80.Sanatçının ikinci İşi, Gültekin SAMANOGLU, Hisar-II, Haziran-1965 S. 18
81.Kelimelerin Dünyası, Selahattin BATU, Hisar-II, Temmuz-1965 S. 19
82.Anadolu’yu Anlamak, Ruhi ÇINAR, Hisar-II, Eylül-1965 S. 21
83.Edebiyat ve Politika, Gültekin SAMANOGLU, Hisar-II, Ekim-1965 S. 22
84.Çocuk Edebiyatımızın Başlangıcı, Enver Naci GÖKŞEN, Hisar-II, Aralık-1965, S. 24
85.Anadolu Edebiyatı, Mehmet ÇINARLI, Hisar-II, Aralık-1965S. 24
86.Toplumcu Edebiyatın Topluma Faydası, Mehmet ÇINARLI, Hisar-II, Ocak-1965 S.25
87.Teknik Medeniyet ve Edebiyat, Mehmet KAPLAN, Hisar-II, Şubat-1966 S. 22
88.Mücerret Düşünebilme Gücü, Mehmet KAPLAN, Hisar-II, MAYIS-1966 S. 29
89.Sanata Hizmet mi, Gültekin SAMANOĞLU, Hisar-II, Temmuz-1966 S. 31
90.Bir Edebiyat Anketinin Düşündürdükleri, Mehmet ÇINARLI, Hisar-II, Mayıs-1967 S. 41
91.Sanat ve İdeoloji, M. Necmettin HACIEMİNOĞLU, Hisar-II, Temmuz 1967 S. 43
92.Edebiyatın Dili, Mehmet KAPLAN S. Hisar -H) Şubat 1968 S. 50
93.Çağdaş Edebiyattaki Yerimiz, Mehmet ÖNDER, Hisar-II, Mart-1958 S. 51
94.İdeoloji Savaşı, Mehmet KAPLAN, Hisar-II, Mayıs-1958 S. 53
95.Estetik Değer-I, Hilmi Ziya ÜLKEN, Hisar-II, Ağustos-1968 S. 56
96.Estetik Değer-II, Hilmi Ziya ÜLKEN, Hisar-II, Ağustos-1968 S. 60
97.Sevgi ve Güzellik, Naci EKŞİOĞLU, Hisar-II, Haziran-1970 S. 78
98.Edebiyat ve Edebiyatçı, Sümer ŞENOL, Hisar-II, Ocak-1970 S. 73
99.Milli Kültür, Yabancı Dil ve Tercümeye Dair, Mehmet KAPLAN, Hisar-II, Ocak-1970 S. 73
100 Yapıcı Edebiyat, Mehmet ÇINARLI, Hisar-II, Şubat-1970 S. 74- 93 -
101.Kelimeleri Sorguya Çekmek, Tank BUĞRA, Hisar-II, Mart-1970 S. 75
102.Kadın ve Sanat, Sebahat EMİR, Hisar-II, Nisan-1970 S. 76
103.Süleyman Nazif ve Türk Nesri, Mehmet KAPLAN, Hisar-II, Eylül-1970 S. 81
104.Gerçek Üstüne Düşünceler, M.N. SEPETCİOĞLU, Hisar-II, Ekim-1970 S. 82)
105.Gerçeğin Güzele ve Yatıştırıcılığa Doğru Değiştirilmesi, M. N. SEPETÇİOĞLU Aralık-1970S. 84
106.Edebiyat ve Sosyoloji-I, Cemil MERİÇ, Hisar-II, Kasım-1970 S. 83
107.Edebiyat ve Sosyoloji-II, Cemil MERİÇ, Hisar-II,Kasım-1970 S. 84
108.Edebiyat ve Sosyoloji-III, Cemil MERİÇ, Hisar-II,Kasım-1970 S. 85
109.Edebiyat ve Sosyoloji-IV, Cemil MERİÇ, Hisar-II,Kasım-1970 S. 86
110.Edebiyat ve Sosyoloji-V, Cemil MERİÇ, Hisar-II,Kasım-1970 S. 87
111.Edebiyat Tarihi ve Sosyoloji, G. Lansson(Çev. Cemil MERİÇ), Hisar-II, Şubat-1971S. 86
112.Divan Edebiyatı, Mehmet KAPLAN, Hisar-II, Şubat-1971 S. 86
113.Sanat Ne İçindir? Sabahattin ENGİN, Hisar-II, Şubat-1971 S. 86
114.Edebiyat ve Sosyoloji-VI, Cemil MERİÇ, Hisar-II, Mayıs-1971 S.89
115.Sanat Eseri Karşısında, Necdet BİNGÖL, Hisar-II, Haziran-1971, S. 90
116.Edebiyat ve Gelecekteki Toplum, Busset (Çev. Necdet BİNGÖL), Hisar-II, Ekim-1971, S. 94
117.Edebiyat-Gelecekteki Toplum-II, Busset (Çev. Necdet BİNGÖL), Hisar-II, Ekim-1971, S. 94
118.Edebiyat ve Gelenekler, Yurdakul EREN, Hisar-II, Ağustos-1972 S. 103
119.Yazmak ve Yaşamak, Yılmaz AYBAR, Hisar-II, Eylül-1972 S. 104
120.Kanada Edebiyatı, Ayla ORAL, Hisar-II, Ekim-1972,S. 105
121.Ferdi ve Milli Üslûp, Mehmet KAPLAN, Hisar-II, Mayıs-1973 S. 117
122.Yazar ve Gerçek, G. Einch (Çev. Burhanettin MUZ), Hisar-II, Ekim-1973 S. 122
123.Elli Yılda Uzak Batıda Türk Edebiyatı, Talat S. HALMAN, Hisar-II, Aralık 1973 S. 124
124.Sanatçının Özgürlüğü, Mazhar AYKUT, Hisar-II, Şubat-1974 S. 126
125.Gelenek ve Yenilik Üzerine, Mehmet ÇINARLI, Hisar-II, Şubat-1974 S. 126
126.Edebiyatımızda Memlekete Yöneliş, Necmettin TÜRÜNEY S. Hisar-II, Mayıs- 1974, S. 129
127.Anadolu’nun Keşfi, Mehmet KAPLAN S. Hisar-II, Mayıs-1974, S. 129
128.Hayal Üzerine, H. Piontek, (Çev. Burhanettin MUZ ), Hisar-II, Haziran-1974, S.130
129.Sanatçının Asıl Ustalığı, Mehmet ÇINARLI S. Hisar-II, Temmuz-1974 S. 131- 94 -
130.Edebiyat Niçin Çabuk Yaşlanır, H.Piontek (Çev. Burhanettin MUZ), Hisar-II,Eylül-1974, S. 133
131.Sanatın Evrenselliği, A. Duran AYYILDIZ S. Hisar-II, Ocak 1975 S. 133
132.Edebiyat Kirlenmesi, Yılmaz AYBAR, Hisar-II, Şubat 1975 S. 134
133.Edebiyatımızın Sağı ve Solu, Mehmet ÇINARLI, Hisar-II, Şubat 1975 S. 134
134.Ziya Gökalp’a Göre Edebiyat, Müjgân CUNBUR, Hisar-II, Kasım 1974 S. 135
135.Edebiyatımızda Çoban Sembolü, Aydın OY S. Hisar - II) Ocak 1975 S. 137
136.Dil ve Edebiyat, Mehmet KAPLAN, Hisar-II, Nisan 1975 S. 140
137.Niçin okuruz? Mehmet BİNGÖL, Hisar-II, Temmuz 1975 S. 143
138.Edebiyat ve Sosyal Sınıf, Necdet BİNGÖL, Hisar-II, Ağustos 1974 S. 144
139.Hayal Kurmaktan Korkmaz Fakat Hülyalarına Esir Olmazsan, M.KAPLAN S.Hisar-II , Ocak 1976 S.47
140.Saygı Görmek İçin, Mehmet ÇINARLI S. Hisar - II ) Ağustos 1975 S. 144
141.Bir Türk Edebiyatı Tarihi Yazabilmek İçin, Mehmet KAPLAN, Hisar-II, Kasım1975S. 147
142.Edebiyat ve Eğitim, Beşir GÖĞÜŞ, Hisar-II, Mart-1976 S. 147
143.Seçim w Sorumluluk, Mehmet KAPLAN S. Hisar-II, Mart 1976 S. 147
144.Sanat ve Tenkit, Necdet BİNGÖL, Hisar-II, Mart-1976 S. 147
145.Divan Edebiyatı Müzesi, İnci ENGİNÜN, Hisar-II, Mart-1976 S. 147
146.Sanatçı mı Önemli, Eseri mi? Adile AYDA, Hisar-II, Ağustos-1976 S. 152
147.Edebiyat Tarihi ve Sosyoloji –II, G. Lanson (Çev. Cemil MERİÇ), Hisar-II, Eylüll976 S. 153
148.Bizde Edebiyat ve Kültür Dersleri, Necmettin TÜRINAY S. Hisar-II, Eylül 1976, S. 153
149.Sanat ve Psikanaliz, Adile AYDA, Hisar-II, Aralık 1976 S. 156
150.Edebiyatın Ters Yüzü, Adile AYDA, Hisar-II, Aralık 1976 S. 156
151.Niçin Yazarız, Necdet BİNGÖL, Hisar-II, Mart 1977 S. 159
152.İnkâr Hastalığı, Mehmet ÇINARLI S. Hisar -II, Mart-1977,S. 159
153.Sol Kanat Edebiyatçıları, Yılmaz AYBAR S. Hisar-II, Mayıs-1977,S. 161
154.Üslup Sahibi Olmak Meselesi –I, Ülker GÜRBÜZ, Hisar-II, Ağustos-1977 S.164
155.Üslup Sahibi Olmak Meselesi –II, Ülker GÜRBÜZ, Hisar-II, Ağustos-1977 S.165
156.Bugüne Dek Edebiyatçıların Psikolojisi, Yusuf Z.BEYZADEOGLU, Hisar-II,Mayıs-1977S. 161
157.Sanat Zevk İçindir, Necdet BİNGÖL, Hisar-II, Kasım-1977 S. 167
158.Gerçekten Kaçmak, Necdet BİNGÖL, Hisar-II, Şubat-1978 S.245
159.Eda Meselesi, Mehmet ÇAVUŞOĞLU, Hisar-II, Şubat-1978 S.245- 95 -
160.Fransa’da Çağdaş Edebi Eleştiri, P. Richard (Çev. İlhan SEZEN), Hisar-II, Martl978 S.246
161.Dünya Edebiyatı -I Cemil MERİÇ, Hisar-II, Eylül 1978 S.252
162.Dünya Edebiyatı -II Cemil MERİÇ, Hisar-II, Ekim-1978 S.253
163.Sanatçının Hayatı ve Eseri-I, Hisar-II, Eylül-1978 S. 252
164.Sanatçının Hayatı ve Eseri-II, Hisar-II, Ekim-1978 S. 253
165.Sanatçının Hayatı ve Eseri-III, Hisar-II, Kasım-1978 S.254
166.Sanatçının Hayatı ve Eseri-IV, Hisar-II, Aralık-1978 S.255
167.Sanatçının Hayatı ve Eseri-V, Hisar-II, Ocak-l978,S. 256
168.Sanatçının Hayatı ve Eseri-VI, Hisar-II, Şubat-1978, S.257
169.Sanatçının Hayatı ve Eseri-VH, Hisar-II, Mart-1978, S.258
170.Din ve Edebiyat, T. S. ELLİOT S. Çev. Sevim KANTARCIOGLU), Hisar-II, Ocak-1979, S. 256
171.Sürrealizm Neydi Edebiyatımız Üzerindeki Tesiri Ne Oldu? G. RAİLHAD (Çev.İlhan Sezen), Hisar-II, Şubat-1979, S.256
172.Medeniyet Krizi ve Edebiyat, Önder GÖÇGÜN, Hisar-II, Şubat 1979, S.257
173.Sanatkârın Yeri, Önder GÖÇKÜN, Hisar-II, Nisan 1979, S.258
174.Edebiyat ve Propaganda, Yılmaz AYBAR, Hisar-II, Haziran 1979, S.260
175.Rüya ve Gerçek, Mehmet KAPLAN, Hisar-II, Kasım-1979, S.264
176."Güzel" Dediğimiz, Necdet BİNGÖL, Hisar-II, Kasım-1979, S.264
177.Edebiyat ve Mide, Yılmaz AYBAR, Hisar-II, Aralık-1979, S.265
178.Edebiyatta Hatıra, Adile AYDA, Hisar-II, Aralık-1979, S.265
179.Anane ve Ferdi Kabiliyet, T.S.ELLİOT (Çev S. KANTARCIOĞLU), Hisar-II,Ocak-1980, S.266
180.Kültürün Üç Manası, T.S. ELLİOTS. (Çev Sevim KANTARCIOĞLU), Hisar-II,Mart–Nisan-1980, S.268-269
181."Edep"ten" "Edebiyat"a, Cemil MERİÇ, Hisar-II, Nisan-1980, S.269
182.Komünist Dünyasında Sanat, Nejat MUALLİMOĞLU, Hisar-II, Haziran-1980,S.271
183.Varoluşçuluk ve Sartre, Sabahattin ENGİN, Hisar-II, Temmuz-1980, S.272
184.Kültür Buhranı ve Edebiyat Şenliği, H. Rıdvan ÇONGUR, Hisar-II, Temmuz-1980, S.272
185.Edebiyatta Ölüm, Adile AYDA, Hisar-II, Ekim-1980, S.275”

Hisar ile Türk Edebiyatı Dergilerindeki Sanat Ve Edebiyat Teorisi Yazılarının Mukayesesi Üzerine (Comparıson Of The Theory Of Art And Lıterature Wrıtıngs In Hısar And Turkısh Lıterature Magazıne) - Veysel Ergin




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyoruz.