1. Gün
|
Yazma |
Konuşma |
Okuma |
Dinleme |
Çarşamba |
Cümle
ve ilgili kavramlar deftere yazılacak ve fotoğrafı grubu atılacak. |
Her
öğrenci cümlelerin ve ilgili kavramların ses kaydını gruba atacak. |
Aşağıda
verilen metin ve şiir okunacak (İkinci Yeni, Ece Ayhan, Mor Külhani). |
Eşleşen
öğrencilerden biri cümleyi okuyacak, diğeri gözleri kapalı kavramları ezbere
söyleyecek. Her iki öğrenci de yapacak. Sümmanî'nin Ervah-ı Ezel şiirinin Abdal yorumu dinlenecek. |
Cümle |
İlgili Kavramlar |
Kalyanamkara ve
Papamkara, Budist Uygurların masallarıdır. |
Edgü Ögli Tigin ile Ayıg
Ögli Tigin |
Kutadgu Bilig, nasihat
için beyit ve dörtlüklerle yazılmış geçiş dönemi eseridir.
|
Alegorik Mesnevi |
“Senin için gök kubbeyi
yerlere çalarım, yâr” mısrasında abartma vardır. |
Mübalağa |
İnsanlığın akılla yarattığı
travma ve güvensizlik hislerine 20. yüzyılın sanatının cevabı; sürreal biçim,
imge, dil ve çıkarsız düşüncedir.
|
Aragon, Breton, Orhan Veli,
İkinci Yeni |
Zurnacı; Pişekar ve
Kavuklu havasını giriş diğer adıyla mukaddime bölümünde çalar. |
Orta Oyunu |
Yakup Kadri, Nur Baba ve
Ziba Hanım karakterleriyle tekkelerdeki yozlaşmayı anlatır. |
Milli Edebiyat, realizm |
Çîn-i zülfün müşke
benzetdüm hatasın bilmedüm (Saçının kıvrımını miske
benzettim, hatasını bilmedim. Ki çok karmakarışık söz söyledim, bu yüz
karasını bilmedim.)
|
Nida, K’ey, Ahmedâ, Fuzulîyâ |
Şinasi, Tercüman-ı Ahval’i
1860'ta Agah Efendi, 1862 ise Tasvir-i Efkar’ı yalnız çıkardı. Dadaloğlu,
Dertli, Erzurumlu Emrah, Gedaî, , Ruhsatî, Seyrânî, Sümmanî, Çıldırlı Aşık
Şenlik ve Bayburtlu Zihnî çağdaş olan Erzurumlu Hüseyin Sümmani ise bu
1861’de doğdu. |
Sümmanî ve Gülperi,
Ruhsati, Erzurumlu Emrah, Dertli ve Sümmani kolları |
Kırk Yıl’daki anılarında Servetifünun’un
ağır dilini, ilkel bir kavmin lisanını benzeten HZU; Saray ve Ötesi, Bir Acı
Hikaye’de de bu anılarını yazmaya
devam etmiştir.
|
Servetifünun, salon
edebiyatı, real ve naturalist, |
Sait Faik, Cevat Şakir ve
Mahmut Yesari gibi Erken Cumhuriyet Dönemi hikayecisi MŞE, durum hikayesinin güçlü
bir gözlemcisi ve güldürücüsü olsa da Ayaşlı ve Kiracıları romanı da meşhurdur.
|
Ayaşlı İbrahim, 9 odalı
apartman, 1930, Ankara |
Metin ve Şiir
İkinci Yeniciler:
Aklın mantıksal işleyişine sırt çevirip gerçeküstücülüğü
benimseyen, anlama değil imgeye önem veren, Birinci Yeni’nin (Garip) aksine konuşma
diline ve halk kültürüne (Folklor şiire düşman) uzak, anlamı karartan ve
gizleyen, sözcüklerin çağrışımlarıyla güvenen, akıl-ahlak-yasaların sınırlarına
karşı çıkan, biçimin içerikten daha çok önem veren, yoruma açık ve elitlere
yönelik şiir yazan İkinci Yeni şairleri: Edip Cansever, İlhan Berk, Cemal
Süreya, Turgut Uyar, Sezai Karakoç, Ülkü Tamer ve Ece Ayhan
Ece Ayhan (1931-2002):
İkinci Yeni’nin en kapalı, sürrealist
teknikleri en korkusuzca uygulayan, dil ve anlatım açısından en uçtaki ismi Ece
Ayhan’dır. Edebiyatımızda ‘’Sivil şiir’’ kavramını ortaya attığı için kendisine
Sivil şair yakıştırması yapılmıştır. Cehennet, aparthan gibi kendine özgü
sözcükler üretmiştir. Şiirlerini ‘’Yort Savul’’ adlı eserinde bir araya
getirmiştir.
Şiir kitapları ve şiirleri: Kınar Hanımın Denizleri, Bakışsız
Bir Kedi (Kara, Ortadokslular, Yurt Savrul, Zambaklı Padişah, Kolsuz Bir
Hattat…)
MOR KÜLHANİ
1.Şiirimiz karadır abiler
Kendi kendine çalan bir davul zurna
Sesini duyunca kendi kendine güreşmeye başlayan
Taşınır mal helalarında kara kamunun
Şeye dar pantolonlu kostak delikanlıların şiiridir
Aşk örgütlenmektir bir düşünün abiler
2.Şiirimiz her işi yapar abiler
Valde Atik’te Eski Şair Çıkmazı’nda oturur
Saçları bir sözle örülür bir sözle çözülür
Kötü caddeye düşmüş bir tazenin yakın mezarlıkta
Saatlerini çıkarmış yedi dala gerilmesinin şiiridir
Dirim kısa ölüm uzundur cehennette herhal abiler
3.Şiirimiz gül kurutur abiler
Dönüşmeye başlamış Beşiktaşlı kuşçu bir babanın
Taşınmaz kum taşır mavnalarla Karabiga’ya kaçan
Gamze şeyli pek hoş benli son oğlunu
Suriye hamamında sabuna boğmasının şiiridir
Oğullar oğulluktan sessizce çekilmesini bilmelidir abiler
(Ece Ayhan)
Başkanlık Sırası
1. |
Tarık |
2. |
Görkem |
3. |
Elif |
4. |
Sude |
5. |
Ceren |
6. |
Abdullah |
7. |
Zehra |
8. |
Efe |
Günlere Göre Eşleştirme Kurası
|
Hüdayinabit |
|
|
Çarşamba |
|
|
|
|
Elif |
vs |
Tarık |
|
Ceren |
vs |
Zehra |
|
Görkem |
vs |
Sude |
|
Efe |
vs |
Abdullah |
Perşembe |
|
|
|
|
Tarık |
vs |
Abdullah |
|
Sude |
vs |
Efe |
|
Zehra |
vs |
Görkem |
|
Elif |
vs |
Ceren |
Cuma |
|
|
|
|
Ceren |
vs |
Tarık |
|
Görkem |
vs |
Elif |
|
Efe |
vs |
Zehra |
|
Abdullah |
vs |
Sude |
Cumartesi |
|
|
|
|
Tarık |
vs |
Sude |
|
Zehra |
vs |
Abdullah |
|
Elif |
vs |
Efe |
|
Ceren |
vs |
Görkem |
Pazar |
|
|
|
|
Görkem |
vs |
Tarık |
|
Efe |
vs |
Ceren |
|
Abdullah |
vs |
Elif |
|
Sude |
vs |
Zehra |
Pazartesi |
|
|
|
|
Tarık |
vs |
Zehra |
|
Elif |
vs |
Sude |
|
Ceren |
vs |
Abdullah |
|
Görkem |
vs |
Efe |
Salı |
|
|
|
|
Efe |
vs |
Tarık |
|
Abdullah |
vs |
Görkem |
|
Sude |
vs |
Ceren |
|
Zehra |
vs |
Elif |
Üyelerin Rapor Cümleleri ve Görevleri
İnternet kapalı konumda bütün görevleri peş peşe Hüdayinabit'e atmak.
Yazma ödevini yaptım ve fotoğrafı gruba attım.
Cümle ve kavramların ses kaydını gruba attım.
Metin ve şiiri okudum.
Arkadaşım .... cümlelerle ilgili kavramları eksik/tam verdi.
Dinleme görevini tamamladım.
Başkanın Görevi ve Rapor Cümleleri
23.59'da bütün grup üyelerinin görevlerini yapıp yapmadığını denetlemek.
Grubu denetledim. Herkes görevini eksiksiz yapmış.
Grubu denetledim. ... adlı üye/üyeler cezaya kaldı ve danışmana ilettim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı bekliyoruz.