Translate

Çarşamba, Kasım 23, 2016

Refik Halid Karay Sakın Aldanma İnanma Kanma Kitabı Ortada Kabahatli Yok Osmanlı Türkçesi / Osmanlıca Metnin Okunuşu 3


15
aldatmak, avutmak içün olacak, "Şöyle Batumdan girer,
Baküye bir uğrar, oradan bir kol Kazana, bir kolda Efgan 
üzerinden Hindistana uzanır, şark hududlarımızı böylece
genişletdikten sonra beri tarafdada Mısırla Trablus garbı
tekrar ele geçirüb Rumilide Gümülcine ve İskeçeyi yeni
haritamıza sokar, Kırıma istiklal virüb Moskovada birde
resmi geçit yaptıktan sonra İstanbula döneriz!" dirler.
Bütün böyle diyen adamlar şimdi beni görünce:
-Nasıl birader? Görüyorsun ya, dediklerim birer birer çıktı!
diyorlar, sanki aksini söylemişim gibi benim yüzümü hicabımdan
kan bürüyor, onlar ise sözü çıkan adamlara mahsus 
bir kibirli yürüyüşle böbürlenerek geçip gidiyorlar...
Dedim ya, galiba bu muharebeye bir ben istemişim, tek başıma
bir ben yapmışım! Ortada kabahatliye benzer kimseyi göremiyorum.
Kimine hala: "Mesnetlerden mesnet beğen" diyoruz, kimi hala
harp zengini, fabrikasını işletmekle meşgul! Kiminden hala fikir
soruyor, akıl danışıyoruz. Onların bir nebze akılları olsaydı
harbe girmezlerdi. Meşhur hikayedir: Hani değirmencinin biri
muharebeye giderken eli piştovlu Türk beyine imrenmiş, onu yerine
bırakıp cenge kendi gitmiş de sonra kafasından vurulmuş,
hekimler baş ucunda istişare ederler, "Beynine dokunduysa
tehlikelidir."derlermiş. O zaman herif yerinden doğrulmuş:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyoruz.