Translate

Çarşamba, Kasım 23, 2016

Refik Halid Karay Sakın Aldanma İnanma Kanma Kitabı Ortada Kabahatli Yok Osmanlı Türkçesi / Osmanlıca Metnin Okunuşu 6

18

o idi, cenk çıngırağını sallaya sallaya öne düştü, 
uçurum yolunda bize kösemenlik etti. Daha dün ben Almanyanın
Fransandaki geri hareketinden teessürle bahsederken onlar bıyık
altından gülüp eğlenerek:
- A saf-dil, diyorlardı, bu, Hindenburgun bir planı
çekilip çekilip tos vuracak, Parisi çökertecek!
bir tos yiyen var ama Fransa değil...
Yahu, ne olur, bir kişi meydana çıksa da : " İyi ettik de
harp ettik!" dese... Fakat - Açıkçası- bu tarzda 
ne sulh, ne harp idare edilir. Ben ne kin güdüyorum, ne hınç
çıkarıyorum. Peşinen söyleyeyim, doğru laf ediyorum, gıll 
ü gışsız... Hatta aleyhtarlık konserine katılmış olmak 
için canım yazmak da istemiyor ama duramam, bende bu illettir!
Böyle bizim yapdığımız gibi, süre sarkıta, tartaklaya
hırpalaya, al aşağı, vur yukarı medeniyet kurulmaz! Bir hikaye
vardır: Merkep, horoz(s) köpek toplanmışlar, baş başa
vermişler, bu, böyle olmaz, bir yer beğenelim, orayı şenletelim, şunu,
bunu toplayalım, köy kuralım demişler, horoz ötecek,
köpek havlayacak, merkep anıracak, dağlar, dereler seslerile
şenlenecek ve bunu duyan gelecek, onlara iltihak idecek...
Muvafakat hasıl olmuş, bir orman kenarı seçilmiş,
hazırlanmışlar. Derken bir tilki görünmüş, horoz misafir
geldi manasında bir ötünce, merkep koşup bir çifte atmış




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyoruz.