Translate

Çarşamba, Kasım 23, 2016

Refik Halid Karay Sakın Aldanma İnanma Kanma Kitabı Ortada Kabahatli Yok Osmanlı Türkçesi / Osmanlıca Metnin Okunuşu 7

19

köpek öteden yetişip kuyruğundan kapmış, bir kıyamet kopmuş...
Tilki vartayı anlatınca uzaktan sormuş:
- Siz buraya ne yapmak için toplandınız?
- Dağı şenlendireceğiz! demişler.
- Siz de bu huy var iken güç şenlendirirsiniz!
demiş...
Biz de memleketimizi bu tarzda şenlendirmeye kalktık; çifteleye
dalaya, vura kıra... Her ne ise; olan oldu, fakat bu
memlekette suyu getiren de bir, destiyi kıran da... Bu harbi
ilan ve sevk-i idare iden zevattan biri bakıyorum meclis ayanı
bugünlerde teşrifat işleriyle, öne geçip arkaya oturmak
meseleleriyle işgal ediyor; sakin devirlerde bile insan pek
boş kalmamalı ki bunu düşünsün? Benim olan biten işlerde hiç
medhalim yok da yine ne yediğimi biliyorum, ne içtiğimi... Çiğneyip
geçseler farkında olmuyorum, değil ki birinci mevki, ikinci mevki
düşüneyim...
Alem yine ol alem, devran yine ol devran! Ortada kabahatliye
benzer kimse yok, herkes sulhcü, herkes kahraman-ı hürriyet
yerine şimdi kahraman-ı sulh namzedi... Galiba bu muharebeye ben

sebep oldum, ben istedim, memleketi ben batırdım!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyoruz.