Translate

Çarşamba, Kasım 23, 2016

Refik Halid Karay Sakın Aldanma İnanma Kanma Kitabı Ortada Kabahatli Yok Osmanlı Türkçesi / Osmanlıca Metnin Okunuşu 1





Ortada kabahatli yok!..


Galiba bu muharebeye ben sebeb oldum, memleketi ben batırdırm…. 
Ortada kabahatli yok! Kimi görsem “ Söyledimdi ama dinle- 
mediler! Yahud “İlk günden beri bar bar bağırdım, kulak 
asmadılar” diyor; meğerse herkes muharebeye aleyh-darmış; 
meğerse herkes muharebe aleyhinde birbirini ikaz itmiş; meğerse 
herkesin maksadı, emeli, gayesi sulhmüş… Harb ilan
edilir edilmez mavzerler kuşanub hududa koşan ve “Ardahandan 
selâmlar” gönderen şu eski cemiyet-i hafiye kaşifi ve harb zengini
mebus yokmuş, o bile sulh-pervermiş; meğerse cümle alem harbe 
düşman sulha teşne ve hükumetin hareketinden gayr-ı memnunmuş… 
ayan da harb istemiyormuş, mebusanda… Benim bildiğim, tekyede 
zikr iden dervişler kibi hep bir ağızdan: “Hay hay!” 
çeken onlardı; alkışlamadıkları ne Galiçya seferleri kaldı, 
ne Bulgar tashih-i hududları… Hükumet onlara: “Açın 
ağzınızı, (y)umun gözünüzü!” dimişdi; ağızlarını div/dev 
gibi açdılar. Gözlerini sım sıkı kapadılar, "Koy koy canım!"
teranesiyle harb siyasetinin ardında tam dört sene kaside

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyoruz.