Kelimeleri Arayın

Çarşamba, Kasım 12, 2025

3D Dinamik Ders Dili MEB

Yenilikçi Öğretim ve Dijital Dönüşüm (TOÖS)

🚀 TOÖS Projesi: Yenilikçi Öğretimin Yedi Temel Taşı

Öğretmen El Kitabı Özeti: Teknoloji Odaklı Öğrenme Senaryoları ile Eğitime Dijital Bakış

🎯 Projenin Vizyonu ve Temel Amacı

MEB YEĞİTEK tarafından Eylül 2023'te başlatılan proje, FATİH yatırımlarının etkinliğini artırmayı hedefler.

  • ✔️ Öğretmenlerin Senaryo Oluşturma Becerisini Geliştirmek.
  • ✔️ Etkileşimli Tahtalar başta olmak üzere Teknolojinin Aktif Kullanımını Desteklemek.
  • ✔️ EBA'da Zengin ve Erişilebilir Senaryo Havuzu Oluşturmak (3. Faz).

💡 Öğrenme Senaryolarının Çekirdek Özellikleri

🌍 Gerçekçilik 🔗 Bağlamsallık 🏃 Aktif Katılım 🤝 İş Birliği ❓ Problem Çözme ⚖️ Karar Verme 🎨 Yaratıcılık 📐 Üst Düzey Düşünme

🧠 Yenilikçi Öğrenme Yaklaşımları ve Dijital Entegrasyon

Problem Temelli & Tasarım Temelli

Gerçek hayattan problem çözümü ve prototip geliştirmeye odaklanır.

Araçlar: Yapay Zekâ, Simülasyonlar (PhET), 3D Modelleme (Tinkercad).

İş Birlikli & Aktif Öğrenme

Grup içinde yardımlaşma (Ayrılıp Birleşme) ve aktif katılım (Altı Şapka, Kar Topu).

Araçlar: Padlet, MS Whiteboard (İş Birlikli Pano), Zihin Haritası Araçları (Miro).

Hibrit & Teknoloji Destekli Öğrenme

Yüz yüze ve uzaktan (çevrimiçi) öğrenmenin esnek birleşimi (Ters Yüz Öğrenme).

Araçlar: EBA içerikleri, Çevrimiçi Dergi/E-Kitap araçları, Video Konferans (Uzaktan Erişim).

Oyun Temelli & Proje Tabanlı

Motivasyon artırma (Oyunlaştırma) ve ürün odaklı uzun süreli çalışma.

Araçlar: Kahoot, Quizizz (Oyunlaştırma), Proje Yönetim Araçları (ClassDojo, Teams).

🌟 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli (TYMM) Becerileri

Kavramsal Beceriler
  • Problem Çözme
  • Eleştirel Düşünme
  • Sorgulama
  • Sentezleme
Eğilimler & Değerler
  • Merak, Azim, Kararlılık
  • Empati & Sorumluluk
  • Yaratıcılık & Açık Fikirlilik
  • Erdem, Değer ve Eylem
Okuryazarlıklar
  • Dijital Okuryazarlık
  • Veri Okuryazarlığı
  • Görsel Okuryazarlık
  • Sürdürülebilirlik

📊 Ölçme ve Değerlendirmede Dijital Dönüşüm

TOÖS'ta genellikle Biçimlendirici Değerlendirme kullanılır. Amaç, süreç boyunca anlık geri bildirim sağlamak ve öğrencinin çok yönlü gelişimini izlemektir.

Alternatif Yöntemler
  • 📝 Performans Görevi (Süreç/Ürün)
  • 📊 Rubrikler (Bütünsel/Analitik)
  • 📁 E-Portfolyo (Gelişimi İzleme)
  • ✍️ Yansıtıcı Günlük (Öz-Düzenleme)
Etkileşimli Değerlendirme
  • 🧑‍🤝‍🧑 Akran Değerlendirme (Yapıcı eleştiri)
  • 🤳 Öz Değerlendirme (Farkındalık)
  • 🗺️ Kavram/Zihin Haritası (İlişki kurma)
  • ☁️ Kelime Bulutu (Ön bilgi tespiti)
Oyunlaştırma & Anlık Geri Bildirim
  • 🕹️ Kahoot!, Quizizz, Wordwall
  • ⏱️ Anlık Geri Bildirim Sağlayan Araçlar
  • ❓ Yapılandırılmış Grid (Çoklu Eşleşme)
Donanım ve Uzaktan Erişim
  • 🖥️ Etkileşimli Tahta (Grup Çalışması)
  • 📱 Tablet Bilgisayar (Esneklik ve Mobilite)
  • 🌐 EBA & ÖBA (Merkezi Yönetim)
  • 💾 Depolama/Dosyalama Araçları

T.C. Millî Eğitim Bakanlığı - Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (2024)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyoruz.