Kelimeleri Arayın

Çarşamba, Kasım 12, 2025

Türk Dili ve Edebiyatı Maarif Modeli MEB Tür Odaklı Erdem-Değer Eylem

Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programı (2018) İnfografik

TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ PROGRAMI

Vizyon: Değerler, Yetkinlikler ve Beceri Bütünlüğü

I. ÖZEL AMAÇLAR VE BİLEŞENLER

DEĞERLERİ KAVRAMA

Edebî metinler aracılığıyla millî, manevi, ahlaki, kültürel ve evrensel değerleri anlamak.

ETKİLİ İLETİŞİMCİ OLMA

Dinleme, okuma, yazma ve konuşma stratejilerini doğru kullanarak etkili iletişim becerisi kazanmak.

ANALİZ VE DEĞERLENDİRME

Elde edilen bilgileri analiz etmek ve eleştirel okuma becerileriyle çözüm önerileri üretmek.

II. EĞİTİMİN RUHU: KÖK DEĞERLER VE TYÇ YETKİNLİKLER

KÖK DEĞERLER (Ruh ve Kudret)

Eyleme geçmeyi sağlayan gücün kaynağıdır.

Adalet Dostluk Dürüstlük Öz Denetim Sabır Saygı Sevgi Sorumluluk Vatanseverlik Yardımseverlik

TYÇ ANAHTAR YETKİNLİKLER (Pratik ve Eylem)

Değerlerin hayata katılmasını sağlayan eylemsel bütünlük.

Anadilde İletişim Yabancı Dilde İletişim Mat. & Bilim/Tekn. Dijital Yetkinlik Öğrenmeyi Öğrenme Sosyal & Vatandaşlık Girişimcilik Kültürel İfade

III. DERSİN TEMEL ODAKLARI

ALANA ÖZGÜ BECERİLER

Bilgi Okuryazarlığı
Eleştirel Düşünme
Görsel Okuryazarlık
Medya Okuryazarlığı
Yaratıcı Düşünme
İletişim ve İş birliği

YAKLAŞIM VE İŞLENİŞ

  • Dil Bilgisi: Metinler üzerinde yaptırılır. Konu anlatımına **girilmez**, temel eğitim bilgileri hatırlatma amaçlı kullanılır.
  • Program Yapısı: Kazanımlar **tür odaklı**dır (Şiir, Hikâye, Tiyatro, Bilgilendirici Metinler).
  • Ölçme/Değerlendirme: Azami **çeşitlilik ve esneklik** esastır. Sadece bilişsel değil, duygu ve eylem alanları da değerlendirilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyoruz.